Recomandare – decent!
Gen: Biografic, Dramă
Regie: Ridley Scott
Distribuție: Lady Gaga, Adam Driver, Jared Leto, Jeremy Irons, Salma Hayek, Al Pacino
Durată: 2 h. 38 min.
Rating IMDB: 6.6
Despre: Patrizia Reggiani, o tânără de origini modeste dar foarte ambițioasă, reușește să pună mâna pe mult râvnitul urmaș al imperiului Gucci, Maurizio Gucci. Dar viața cu acestă familie se dovedește a fi mult mai grea decât și-a imaginat, povestea lor devenind una despre ambiție, gelozie, trădare, chiar și moarte.
Rant: Ridley Scott ne servește la aproximativ o lună după thrillerul istoric The Last Duel, o altă peliculă cu conotații biografice, o adaptare a cărții lui Sara Gay Forden și anume House of Gucci. Povestea unei familii a cărei nume este gravat pe firmamentul modei, familia Gucci, și a celei care a dus spre destrămarea acestei mari familii, ambițioasa și vicleana Patrizia Reggiani, interpretată magistral de Lady Gaga. Alături de ea, o distribuție de excepție care constă din magistralul și nemuritorul Al Pacino, Adam Driver – aici la a doua colaborare consecutivă cu Scott după thrillerul istoric susmenționat, și nu în ultimul rând Jared Leto, a cărui Paolo Gucci a divizat opinia publică, dar și a întors întreaga familie Gucci împotriva acestei producții.
Personajul central al filmului este Patrizia Reggiani, o fată de origini umile care reușește să pună mâna pe Maurizio Gucci, urmașul faimosului imperiu vestimentar. Din prima clipă, de când o vezi cum își binoclează ochii când aude cine e acel tânăr pe care poate nu ar fi dat nici un ban în alte circumstanțe, și mai apoi eforturile ei de a-l cuceri pe acesta, Patrizia apare ca o ființă coruptă moral, așa cum de fapt vor fi toți cei implicați în această poveste sordidă. Ambiția ei nu cunoaște limite, și ea nu doar că îl întoarce pe Massimo împotriva familiei, chiar reușește să bage zâzanie între toți. Lady Gaga s-a achitat fabulos de acest rol care parcă îi vine mănușă, fiind extrem de naturală în pielea Patriziei. Nici Maurizio nu este mai fără de păcat, cu toate că ambii pornesc ca doi tineri îndrăgostiți, care ar face orice pentru celălalt, cu toate că dragostea lui pare pură, neprihănită, în timp ce a Patriziei pare a fi la interes. Însă, pentru a parafraza una dintre cele mai bune replici din Game of Thrones servită de Cersei Lannister: „Când joci jocul tronurilor, câștigi sau pierzi, nu există cale de mijloc”, așa se pare că a înțeles și Maurizio să joace acest joc murdar de care pune lăbuța mai repede pe acțiunile și averea familiei Gucci, un joc în care nu ia nici un prizonier, dar care îl pervertește, transformându-l într-un soț distant, nepăsător, prompt la a tăia legături pe care le consideră inutile, pentru avansarea sa și a plăcerilor sale.
Una din marile probleme ale filmului șade în nehotărârea de cum să fie prezentate lucrurile, în mod serios sau melodramatic. Destul de des, actorii par a nu merge după același scenariu, seriozitatea lui Driver fiind eclipsată de bufoneria lui Leto, care face din Paolo Gucci un rol de care cu siguranță vom mai vorbi și în viitor, unul exuberant, caraghios, desprins mai degrabă din desenele animate decât din paginile istoriei. Asta dacă îl va recunoaște pe cineva pe Jared care de data asta nu s-a pierdut doar în personaj ci și în straturile interminabile de machiaj.
Cinematografia însă este superbă, la fel și costumele (nu văd cum ar putea pierde Oscarul la acest capitol), filmările fiind făcute mai toate în jurul Romei, Dariusz Wolski reușind să redea în mod fidel o Italie a anilor 70-80. Și să nu clipiți cumva și să pierdeți scurta apariție a Mădălinei Ghenea pe post de Sofia Loren.
Timpul de rulare foarte lung și deseori nefocusat al filmului precum și direcția indecisă a personajelor este bine echilibrat cu un joc actoricesc de excepție, și o recreere fidelă a acelei perioade de timp, făcând din House of Gucci un film decent, dar de care cu siguranță vom auzi mai multe de îndată ce va începe sezonul premiilor.
No Comments