Loading...
Bad Times at the El Royale (2018)

Bad Times at the El Royale (2018)

by Adrian Solomon, octombrie 16, 2018

Recomandare – musai!

Gen: Neo-Noir Thriller
Regie: Drew Goddard
Distribuție: Jeff Bridges, Cynthia Erivo, Dakota Johnson, Jon Hamm, Cailee Spaeny, Lewis Pullman, Chris Hemsworth
Durată: 2 h. 21 min.
Rating IMDB: 7.1
Rating RottenTomatoes: 75%

Despre: Șapte străini, fiecare cu propria sa agendă ascunsă, petrec o noapte furtunoasă de pomină la hotelul El Royale, unde multe lucruri nu sunt ceea ce par a fi.

Rant: Trebuie că lui Drew Goddard i-au plăcut mereu filmele noir pentru că prologul acestui film este înțesat cu toate elementele care compun acest gen. Putem bifa ploaia necontenită care se revarsă în afara unei camere modeste de motel izolat. Mai bifăm personajul dubios care ascunde un acel ceva ce va constitui cel puțin o bună bucată din motorul filmului, dar și scurta rafală de violență, toate acestea în decursul a două minute de măiestrie neo-noir.

La ceva ani distanță de acel prolog, începe și acțiunea filmului nostru, fiindu-ne prezentat oficial locația pe care doar o deduceam înainte, și anume El Royal, un hotel atipic situat pe linia de delimitare dintre statele Nevada și California (o temă a dualității omniprezentă pe parcursul filmului). Personajele își fac apariția unul câte unul și nu am putut decât să mă bucur văzându-l pe Jon Hamm atât de devotat accentului personajului său, un vânzător de aspiratoare cu un nume interesant. Mai avem și pe Jeff Bridges în rol de popă aflat în pragul demenței (când nu face acesta oare un rol bun?) dar și o surprinzătoare Cynthia Erivo care ne fură atenția în mai toate scenele în care apare (având la dispoziția și o voce incredibilă – filmul punându-i la dispoziție suficiente momente în care își poate etala talentul muzical). Mai apare și misterioasa Dakota Johnson care se semnează doar cu unicul F-word din limba engleză (nu pot să zic că am fost prea convins de domnișoară, care nu va scăpa prea curând de rolul și imaginea de Anastasia din seria 50 Shades of…). Colecția de personaje dubioase este completată de un recepționer drogat și încă două adiții misterioase (nu dacă ați văzut trailerul – apropo ați face bine să evitați vizionarea acestuia dacă nu doriți spoilere masive).

Prima critică pe care lumea i-o aduce filmului este pasul lent care pe mine nu m-a deranjat, ba mi s-a părut că a adăugat bine de tot suspansului și a permis o mai bună familiarizare cu personajele. Într-unul din momentele cheie suntem regalați cu un one shot de toată frumusețea care ne lasă cu multe semne de întrebare vis a vis de motivațiile celor implicați.

Filmul în sine împrumută câteva apucături d-ale lui Tarantino (și un pic mai mult din plotul lui The Hateful 8) și anume pasiunea de a-și compartimentaliza povestea pe capitole plus prolog și epilog. Fiecare capitol are în centru un personaj și deseori face incursiuni cu rol de expoziție, în trecutul personajului respectiv.

A doua critică majoră de altfel este felul în care actul final al filmului este construit. Se cam năruie tot ce a creat până în acel punct regizorul, de parcă a ajuns cu filmarea în acel punct și nu a mai știut cum să continue. Un pic păcat de final pentru că altfel (de fapt oricum sunt de părerea că filmul va fi un clasic al genului noir în anii ce urmează) am fi putut asista la un instant clasic.

Muzica este remarcabilă așa cum ziceam, în special datorită numerelor solo ale grațioasei Darlene Sweet, iar interacțiunile dintre personaje sunt deseori spumoase (mă gândesc doar la personajul parcă din altă eră a preotului Flynn și la continua sa discuție cu vecina de apartament Darlene). Jocul actoricesc al celor implicați este de nota 10, un alt punct solid pentru care filmul devine un musai de vizionat cât mai curând posibil. Îmi închei și eu tirada la fel de brusc cum s-a încheiat și fil

Please follow and like us:
error

No Comments


Leave a Reply

Your email address will not be published Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Facebook
Facebook
Twitter
RSS
Follow by Email