Loading...

Amsterdam (2022)

by Adrian Solomon, octombrie 29, 2022

Recomandare – decent!

Gen: Mister, Comedie
Regie: David O. Russell
Distribuție: Christian Bale, Margot Robbie, John David Washington, Chris Rock, Anya Taylor-Joy, Zoe Saldaña, Mike Myers, Michael Shannon, Timothy Olyphant, Andrea Riseborough, Taylor Swift, Matthias Schoenaerts, Alessandro Nivola, Rami Malek, Robert De Niro
Durată: 1 h. 38 min.
Rating IMDB: 6.1

Despre: Doi prieteni, un doctor și un avocat, sunt acuzați de o crimă pe care nu au comis-o. În cursa lor pentru a se disculpa, ei dau peste o conspirație a cărei amploare este de nebănuit.

Rant:Aș îndrăzni să zic că cea mai recentă producție a lui David O. Russell, Amsterdam, este și cea mai mare dezamăgire a sezonului, dacă nu a anului, și asta doar din prisma talentului implicat raportat la produsul final. Este oarecum uimitor cum poți veni cu o producție lipsită de viață și de direcție când ai asemenea nume implicate în proiect, care până la urmă nu fac mai nimic notabil. Trioul central încearcă să scoată ceva, Bale fiind ca de obicei dedicat rolului pe care îl face, John David Washington aducând plusul de șarm necesar iar Margot Robbie părând a fi blocată pe rolul lui Harley Quinn, dar este prea puțin pentru a scoate produsul final din mediocritate.

Premisa filmului pare interesantă dar pierde mult din intensitate până la final, final care aduce prea multe cu el, încât mai că anulează toate peripețiile prin care au trecut personajele noastre. Pe scurt, doi prieteni – un doctor falit care testează diverse droguri pe propria persoană și un avocat de culoare, sunt rugați de fiica fostului lor comandant din război (unde s-au și întâlnit, ambii făcând parte din același regiment mixt) să investigheze moartea acestuia, considerată suspectă. După ce găsesc dovezi concludente de otrăvire, aceștia sunt  martori la uciderea tinerei (o Taylor Swift destul țeapănă în rolul atribuit) de către un asasin care apoi întoarce masele de oameni asupra lor, dând vina pe aceștia. Aflați acum în urmărire generală, cei doi trebuie să se folosească de toate resursele care le stau la dispoziție pentru a-și dovedi nevinovăția, dar mai întâi, un flashback explicativ în anul 1918, unde aflăm cum s-au cunoscut, nu doar cei doi, dar și o a treia persoană, o asistentă medicală „sălbatică” plină de viață și de imaginație, iar împreună cei trei fac un pact prin care mereu să se ajute la ananghie. Fiind amândoi desfigurați după război, asistenta le propune să meargă în Amsterdam, la o clinică condusă de niște prieteni de-ai ei, unde legătura dintre cei trei se va adânci.

Filmul are momente moarte, juxtapuse cu momente alerte sau nostime (pentru că deh, e totuși o comedie de perioadă întrețesută cu un fir de thriller politic), dar niciodată nu reușește să se ridice la nivelul pe care ar fi trebuit să îl aibă. La o distribuție așa de impresionantă, e clar că multe dintre aceste nume sunt acolo doar pentru un cameo, sau un rol mărunt, și așa și este, cel mai deranjant fiind în opinia mea Chris Rock, adus doar pentru rutina sa cu cât de nașpa e omul alb din spectacolele sale de comedie – când îl vezi știi exact că se va plânge de omul alb și de pericolele pe care acesta le pune oamenilor de culoare. Și De Niro pare plictisit, el încadrându-se în nota sa specifică de câțiva ani buni încoace.

Cu un joc actoricesc bun din partea personajelor principale, un design care evocă destul de bine epoca și o cinematografie destul de blândă venită din partea unui maestru cum este Emmanuel Lubezki, Amsterdam este o producție decentă, dar până la urmă dezamăgitoare.

No Comments


Leave a Reply

Your email address will not be published Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.