Loading...
Anna (2019)

Anna (2019)

by Adrian Solomon, iulie 26, 2019

Recomandare – decent!

Gen: Acțiune, Thriller, Spionaj
Regie: Luc Besson
Distribuție:
Sasha Luss, Luke Evans, Cillian Murphy, Helen Mirren
Durată: 1 h. 59 min.
Rating IMDB: 6.6

Despre: Anna e o tânără rusoaică ale cărei alegeri în viață au dus-o spre o carieră de asasin internațional. După câțiva ani buni de serviciu, ea dorește să găsească o portiță de ieșire din această viață, lucru ce pare aproape imposibil pentru că „din KGB nu scapi decât mort!”, conform șefului ei.

Rant: Când Luc Besson a făcut La Femme Nikita în 1990, era aclamat ca un vizionar, filmul rămânând legendar printre filmele de acțiune, pentru că avea curajul să ne propună într-un film de acțiune un personaj feminin vulnerabil, într-o perioadă dominată de testosteron. La aproape 30 de ani de la apariția acelui film, Luc Besson scoate Anna, film care reia această temă a femeii vulnerabile exploatată de societate pentru a deveni o mașinărie de ucis, temă atât de proaspătă în Nikita dar atât de perimată în Anna, încât te face să te întrebi de ce continuă Luc pe această cale. Filme ca acesta au apărut o groază între timp, unele bune altele mai puțin bune, toate încercând să emuleze personajul Nikita. Doar în anii recenți am avut Red Sparrow cu un plot aproape similar, și excepționalul film coreean The Vilainess, încât să facă existența acestui film inutilă.

Să zicem că este o modalitate pentru Luc Besson de a promova un alt fotomodel est-european, Sasha Luss (pe care deja o mai distribuise într-un rol secundar în dezamăgitorul Valerian) după ce a fost promovat-o pe Milla Jovovich prin anii 90 în diferite filme. Aș zice că tipa nu dezamăgește neapărat, arată că are potențial, dar e încă novice în ale actingului. Îi doresc o carieră cât mai îndelungată și mai frumoasă.

Filmul în sine este un pic confuz de urmărit dacă dorești să ai un timeline clar în minte, evenimentele sărind tot la un sfert de oră între prezent și trecut. Povestea se învârte în jurul lui Anna, o bombă rusă ce este găsită de un agent de fotomodele, vânzând păpuși matrioșka într-un bazar din Moscova, și repede integrată în lumea modei. Odată ce ajungem la Paris, este momentul din care vor începe flash-back-urile, acțiunea oscilând între trecut, de la cum era ea într-o relație de abuz domestic cu un loser, la cum a ajuns să fie operativul eficient care este azi, la prezent, în care tipa asasinează cu mare pricepere pe oricine pică în ținta KGB-ului. Besson a apelat la câteva nume grele pentru a-i facilita Sashei debutul, Luke Evans, Cillian Murphy și în special Helen Mirren dându-se peste cap ca tipa să arate bine.

Pentru un thriller de spionaj, Anna se descurcă decent, lăsând la o parte tehnologia anacronică prezentată în film, și funcționând eficient ca un block-buster de vară. Desele plot-twisturi te vor ține în suspans așa că nu prea e risc de plictis la film. Vizionare plăcută!

2 Comments


    • florica
      Replay Cancel Replay
    • ianuarie 22, 2020

    O cronică de doi lei, pe care autorul făcea bine să nu se obosească s-o scrie. Limbajul folosit, precum și observațiile de prost-gust recomandă pe respectivul Adrian Solomon ca pe cineva care se află-n treabă., crezându-se mare critic de film. Îl rugăm insistent să-și caute altă ocupație. La o pizzerie, să spele pahare, farfurii, ceva mai ușor, așa, ca pentru el...

    • Observatii de prost gust? Sunt curios la care va referiți. Limbajul folosit v-a deranjat? Puteți să fiți mai explicită? Apreciez orice critica constructiva. Având în vedere ca nu ma consider mare critic de film și nu mă afișez ca atare, ci scriu doar din simpla pasiune, sunt intrigat de aceasta postare.

Leave a Reply

Your email address will not be published Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.