Loading...

Premiile Oscar 2019 – nominalizări și predicții

by Adrian Solomon, februarie 23, 2019

2019. Un an nou a început de nici 2 luni și iată că deja o nouă ediție a premiilor Oscar urmează să se întâmple pe noaptea dintre 24 pe 25 februarie. Anul acesta continuă trendul diversității și al corectitudinii politice, lucru care a dus la câteva nominalizări bizare, care nu ar putea fi explicate în alt fel. Ediția 2019 a acestei gale anuale se anunță destul de învolburată, fiind prima gală din cele 90 de până acuma care nu va avea o gazdă principală, Kevin Hart renunțând la această calitate la nici o zi de la anunțare sa pe post. O altă poveste se învârte în jurul valului de nemulțumiri în ce privește nominalizarea lui Black Panther la cel mai bun film al anului, existând o majoritate vocală care critică incluziunea acestuia, motivând că nu e nici măcar cel mai bun film produs de Marvel (de acord). Dar să nu uităm că acest lucru reprezintă o premieră pentru un film bazat pe benzi desenate, acest tip de filme încercând de multă vreme să spargă bariera prejudecăților Hollywood-ului. Au existat însă și motive de tristețe, deoarece câteva producții îndrăgite (Eight Grade) precum și câțiva actori și actrițe merituoși, au fost ignorați de Academie și lăsați acasă.

Ca de obicei, așa cum v-am obișnuit în preajma Oscarurilor, hai să îmi dau și eu cu părerea pe marginea acestui subiect. Din capul locului spun că nu am apucat să văd toate filmele despre care vorbesc, dar mă simt suficient de informat cât să creez acest articol.

Best Picture:

“Black Panther”
“BlacKkKlansman”
“Bohemian Rhapsody”
“The Favourite”
“Green Book”
“Roma”
“A Star Is Born”
“Vice”

De departe favoritul meu personal pe 2018 a fost A Star Is Born, cu BlacKkKlansman suflându-i aproape în ceafă. Mă bucur nespus de mult pentru prezența lui Black Panther pe listă cu toate că nu știu exact ce caută acolo, cum de altfel nu știu ce caută nici Bohemian Rhapsody care mi s-a părut un film destul de bun dar nu de nivel Oscar. Însă peste toate domnește Roma care pare a nu-i acorda lui Vice, Green Book sau The Favourite nici o șansă acest an.

Lead Actor:

Christian Bale, “Vice”
Bradley Cooper, “A Star Is Born”
Willem Dafoe, “At Eternity’s Gate”
Rami Malek, “Bohemian Rhapsody”
Viggo Mortensen, “Green Book”

Universal lăudată a fost prestația lui Rami Malek pe rol de Freddie Mercury, lucru care pare a-l face favorit la postura de câștigător. Personal mi-a plăcut extrem de mult și cred că, dat fiind faptul că anul trecut Oldman a luat premiu pentru motive similare pentru care Bale este propus acest an, academia nu va merge pe aceeași cale doi ani la rând. Bradley Cooper pare sortit a fi eternul perdant acest an la majoritatea categoriilor, cu toate că A Star Is Born a fost un efort incredibil din partea sa, care ar merita recompensat cu vârf și îndesat. Viggo pare a fi un pic de umplutură anul acesta, deoarece Green Book a fost mai mult un tandem actoricesc decât o prestație singulară. Marea necunoscută vine din partea lui Willem Dafoe și rolul său de Van Gogh din At Eternity’s Gate, care s-ar putea să încurce un pic predicțiile.

Lead Actress:

Yalitza Aparicio, “Roma”
Glenn Close, “The Wife”
Olivia Colman, “The Favourite”
Lady Gaga, “A Star Is Born”
Melissa McCarthy, “Can You Ever Forgive Me?”

De aici treburile devin un pic mai încurcate pentru mine pentru că apar din ce în ce mai multe roluri din filme pe care personal nu am apucat să le văd, așa că mă văd nevoit să scot statisticile la înaintare. Concluzia logică ar fi ca Glenn Close să primească în sfârșit premiul cel mare, după alte 7 nominalizări care au făcut-o, în timp, o eternă perdantă la această categorie. Ceea ce vine să întărească această predicție este faptul că ea deja a primit alte două distincții importante pentru prestația din filmul indie The Wife (SAG și Globul de Aur). În comparație și poate cu șansa a doua ar fi Olivia Colman, premiată cu BAFTA (cu toate că putem interpreta acolo că au fost premii britanice pentru o actriță. Yalitza Aparicio este marea enigmă și posibila surpriză a categoriei, pentru rolul discret dar eficient din Roma (să nu uităm că ea nu este o actriță profesională, fapt ce ipotetic i-ar spori șansele la câștig – rolul ei a fost chiar fantastic).

Supporting Actor:

Mahershala Ali, “Green Book”
Adam Driver, “BlacKkKlansman”
Sam Elliott, “A Star Is Born”
Richard E. Grant, “Can You Ever Forgive Me?”
Sam Rockwell, “Vice”

Dacă va câștiga acest premiu, Ali va fi considerat deja un abonat peren al acestei categorii, având deja acordată această distincție acum doi ani pentru Moonlight. Marele avantaj pe care îl are față de ceilalți candidați este faptul că rolul său din Green Book este foarte aproape de un rol principal, lucru ce i-a dat mai mult loc să își etaleze abilitățile, comparativ cu Sam Elliott, care, cu toate că mă bucură prezența sa pe listă, nu o prea înțeleg, pentru că a apărut în exact 3 sau 4 scene din A Star Is Born. Șanse mari are și Grant pentru Can You Ever Forgive Me? cu toate că nu cred că anul acesta poate cineva să îi sufle premiul lui Ali, nici Rockwell în ciuda faptului că a devenit aproape dublura lui Bush pentru Vice, nici Adam Driver pe post de detectiv infiltrat în KKK.

Supporting Actress:
Amy Adams, “Vice”
Marina de Tavira, “Roma”
Regina King, “If Beale Street Could Talk”
Emma Stone, “The Favourite”
Rachel Weisz, “The Favourite”

La această categorie am decis să merg din nou pe mâna statisticilor și am ajuns la concluzia ca Regina King a cam măturat tot pe la premiile importante anul acesta, ea având prima șansă și la Oscaruri.

Director:

Spike Lee, “BlacKkKlansman”
Pawel Pawlikowski, “Cold War”
Yorgos Lanthimos, “The Favourite”
Alfonso Cuarón, “Roma”
Adam McKay, “Vice”

Cu toate că este prima dată când Spike Lee este nominalizat în distinsa sa carieră, cred că Alfonso Cuaron îi va lăsa pe toți cu buza umflată grație sublimului Roma.

Animated Feature:

“Incredibles 2,” Brad Bird
“Isle of Dogs,” Wes Anderson
“Mirai,” Mamoru Hosoda
“Ralph Breaks the Internet,” Rich Moore, Phil Johnston
“Spider-Man: Into the Spider-Verse,” Bob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman

Animated Short:

“Animal Behaviour,” Alison Snowden, David Fine
“Bao,” Domee Shi
“Late Afternoon,” Louise Bagnall
“One Small Step,” Andrew Chesworth, Bobby Pontillas
“Weekends,” Trevor Jimenez

Adapted Screenplay:

“The Ballad of Buster Scruggs,” Joel Coen , Ethan Coen
“BlacKkKlansman,” Charlie Wachtel, David Rabinowitz, Kevin Willmott, Spike Lee
“Can You Ever Forgive Me?,” Nicole Holofcener and Jeff Whitty
“If Beale Street Could Talk,” Barry Jenkins
“A Star Is Born,” Eric Roth, Bradley Cooper, Will Fetters

Original Screenplay:

“The Favourite,” Deborah Davis, Tony McNamara
“First Reformed,” Paul Schrader
“Green Book,” Nick Vallelonga, Brian Currie, Peter Farrelly
“Roma,” Alfonso Cuarón
“Vice,” Adam McKay

Cinematography:

“Cold War,” Lukasz Zal
“The Favourite,” Robbie Ryan
“Never Look Away,” Caleb Deschanel
“Roma,” Alfonso Cuarón
“A Star Is Born,” Matthew Libatique

Best Documentary Feature:

“Free Solo,” Jimmy Chin, Elizabeth Chai Vasarhelyi
“Hale County This Morning, This Evening,” RaMell Ross
“Minding the Gap,” Bing Liu
“Of Fathers and Sons,” Talal Derki
“RBG,” Betsy West, Julie Cohen

Best Documentary Short Subject:

“Black Sheep,” Ed Perkins
“End Game,” Rob Epstein, Jeffrey Friedman
“Lifeboat,” Skye Fitzgerald
“A Night at the Garden,” Marshall Curry
“Period. End of Sentence.,” Rayka Zehtabchi

Best Live Action Short Film:
“Detainment,” Vincent Lambe
“Fauve,” Jeremy Comte
“Marguerite,” Marianne Farley
“Mother,” Rodrigo Sorogoyen
“Skin,” Guy Nattiv

Best Foreign Language Film:

“Capernaum” (Lebanon)
“Cold War” (Poland)
“Never Look Away” (Germany)
“Roma” (Mexico)
“Shoplifters” (Japan)

Film Editing:

“BlacKkKlansman,” Barry Alexander Brown
“Bohemian Rhapsody,” John Ottman
“Green Book,” Patrick J. Don Vito
“The Favourite,” Yorgos Mavropsaridis
“Vice,” Hank Corwin

Sound Editing:

“Black Panther,” Benjamin A. Burtt, Steve Boeddeker
“Bohemian Rhapsody,” John Warhurst
“First Man,” Ai-Ling Lee, Mildred Iatrou Morgan
“A Quiet Place,” Ethan Van der Ryn, Erik Aadahl
“Roma,” Sergio Diaz, Skip Lievsay

Sound Mixing:

“Black Panther”
“Bohemian Rhapsody”
“First Man”
“Roma”
“A Star Is Born”

Production Design:

“Black Panther,” Hannah Beachler
“First Man,” Nathan Crowley, Kathy Lucas
“The Favourite,” Fiona Crombie, Alice Felton
“Mary Poppins Returns,” John Myhre, Gordon Sim
“Roma,” Eugenio Caballero, Bárbara Enrı́quez

Original Score:

“BlacKkKlansman,” Terence Blanchard
“Black Panther,” Ludwig Goransson
“If Beale Street Could Talk,” Nicholas Britell
“Isle of Dogs,” Alexandre Desplat
“Mary Poppins Returns,” Marc Shaiman, Scott Wittman

Original Song:

“All The Stars” from “Black Panther” by Kendrick Lamar, SZA
“I’ll Fight” from “RBG” by Diane Warren, Jennifer Hudson
“The Place Where Lost Things Go” from “Mary Poppins Returns” by Marc Shaiman, Scott Wittman
“Shallow” from “A Star Is Born” by Lady Gaga, Mark Ronson, Anthony Rossomando, Andrew Wyatt and Benjamin Rice
“When A Cowboy Trades His Spurs For Wings” from “The Ballad of Buster Scruggs” by David Rawlings and Gillian Welch

Makeup and Hair:

“Border”
“Mary Queen of Scots”
“Vice”

Costume Design:

“The Ballad of Buster Scruggs,” Mary Zophres
“Black Panther,” Ruth E. Carter
“The Favourite,” Sandy Powell
“Mary Poppins Returns,” Sandy Powell
“Mary Queen of Scots,” Alexandra Byrne

Visual Effects:

“Avengers: Infinity War”
“Christopher Robin”
“First Man”
“Ready Player One”
“Solo: A Star Wars Story”

Please follow and like us:

Related Post

No Comments


Leave a Reply

Your email address will not be published Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Facebook
Facebook
Twitter
RSS
Follow by Email