Loading...
Jojo Rabbit (2019)

Jojo Rabbit (2019)

by Adrian Solomon, ianuarie 29, 2020

Recomandare – musai!

Gen: Comedie, Dramă, Război
Regie: Taika Waititi
Distribuție: Roman Griffin Davis, Thomasin McKenzie, Taika Waititi, Rebel Wilson, Stephen Merchant, Alfie Allen, Sam Rockwell, Scarlett Johansson
Durată: 1 h. 48 min.
Rating IMDB: 8.0
Rating RottenTomatoes: 80%

Despre: Tânărul Jojo este un băiețel cuminte care iubește în viață două lucruri: pe mama sa care îl crește de una singură și pe Fuhrer, Adolf Hitler. De fapt acesta îi este și prieten imaginar și deseori îi dă sfaturi puerile de viață. Jojo află că mama sa adăpostește un evreu în pereții casei iar spiritul ideologiei naziste cu care a fost crescut Jojo va intra în conflict cu natura sa umană, curioasă și jucăușă.

Rant: Cel mai recent film venit din partea lui Taika Waititi surprinde prin cât de diferit este de ce a făcut regizorul până acum. De când cu Ragnarok, lista actorilor care se înghesuie să lucreze cu Taika a crescut considerabil, iar Hollywoodul i-a deschis larg ușile acestui regizor evreu neozeelandez, care până nu demult era privit ca un amuzament tipic indie, astfel acesta permițându-și să lucreze cu nume sonore ale cetății filmului: Scarlett Johansson, Sam Rockwell, Rebel Wilson. Însă Taika, cam ca în fiecare film, nu uită să promoveze talentul din țara natală în persoana tinerei neozeelandeze Thomasin McKenzie, sau talentul precoce, în stare pură, al lui Roman Griffin Davis, un nou puști minune propus lumii filmului de către un regizor care mereu a știut cum să strunească și să lucreze cu cei mici.

Jojo este un copil de 10 ani care îl idolatrizează pe Adolf Hitler și învățăturile sale, atât de mult, încât își croiește propriul prieten imaginar după imaginea și ideologia Fuhrerului, Hitler interpretat cu mult umor de Waititi însăși. Jojo are un singur prieten iar împreună cei doi participă la activitățile tineretului nazist, activități care se termină tragic pentru protagonist, când acestuia îi explodează o grenadă în față, lăsându-l cu cicatrici pe față și șchiop la un picior. Astfel, având mult timp la dispoziție, între o lipire de postere naziste pe pereții caselor micuțului lor oraș sau colectare de fier pentru efortul de război, el își explorează casa. Însă în pereții casei el dă peste tinerica Elsa, ascunsă de mama lui, o activistă simpatizantă de evrei. Astfel, dragostea maternă ajunge la un conflict serios cu dragostea și datoria pe care el o simte față de Fuhrer, viața lui fiind întoarsă cu susul în jos.

Taika reușește să împletească atmosfera jucăușă și inocentă a filmelor Boy sau The Hunt for the Wilderpeople, cu un an doilea act rupt parcă din alt film, cu o schimbare de ton atât de bruscă și răvășitoare, care te va lovi ca un pumn în plex, lucru atipic dar neapărat nou filmelor sale. O inspecție surpriză a casei din partea unor caricaturi de ofițeri Gestapo, într-o scenă luată direct din Spies Like Us (Doctor! Doctor! fiind înlocuit cu Heil Hitler! Heil Hitler! spus la foc automat) ne arată excelent cât de bine ne stăpânește Taika pe noi ca spectator, neștiind nici o clip dacă să fim amuzați sau terifiați.

În ciuda unor personaje secundare mono-dimensionale, a căror singur scop este să ne mai facă să zâmbim ocazional, protagoniștii sunt fantastici, în frunte cu Scarlett Johansson care face un rol magnific, al doilea pe acest an, primind nominalizare dublă la premiile Oscar (rol secundar aici, rol principal în Marriage Story). Ea este stânca lui Jojo, este lumea lui, și din momentul în care este introdusă te face să orbitezi în jurul ei, emanând șarm cum doar o femeie puternică care nu doar își crește singură copilul dar este și activistă într-o perioadă când simpatiile față de evrei erau deseori pedepsite cu moartea. Ea îl învață și îl pregătește pe Jojo pentru lumea crudă din care curând va face parte, iar singura dată când se dezbracă de această armură este un solitar moment de tristețe în compania tinerei Elsa. Aceasta la rândul ei este o luptătoare, o supraviețuitoare, echivalentul lui Anne Frank, chitită a-l îndrepta pe Jojo spre calea cea bună, ambele îndemnându-l să trăiască ca un băiat de zece ani, nu ca un nazist fără suflet. Cireașa de pe tort este rolul impresionant făcut de Roman Griffin Davis, un nou wunderkind al Hollywoodului. Interacțiunile sale cu Hitler sunt extrem de spumoase, iar felul pueril în care pune în practică învățăturile Fuhrerului sunt adorabile de cele mai multe ori.

Jojo Rabbit este o fantezie anti-război, nicidecum un prilej de amuzament la adresa lui Hitler, iar distribuția de milioane fac ca spectacolul să fie cu atât mai agreabil. Un film musai, atât pentru fanii lui Taika, cât și pentru cinefilii care doresc un pic de calitate în filmele lor.

Please follow and like us:

No Comments


Leave a Reply

Your email address will not be published Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

RSS
Follow by Email