Recomandare – musai!
Gen: Comedie, Dramă, Antologie
Regie: Jim Jarmusch
Distribuție: Winona Ryder, Gena Rowlands, Giancarlo Esposito, Armin Mueller-Stahl, Rosie Perez, Isaach de Bankolé, Béatrice Dalle, Roberto Benigni, Paolo Bonacelli, Matti Pellonpää, Kari Väänänen, Sakari Kuosmanen, Tomi Salmela
Durată: 2 h. 09 min.
Rating IMDB: 7.7
Despre: Filmul prezintă cinci povești diferite, din cinci părți ale lumii, surprinse în timpul aceleiași nopți la bordul unui taxi.
Rant: Jim Jarmusch este la ora actuală regizorul meu favorit dintre cei ce activează pe scena indie. Acesta este un maestru absolut în ceea ce privește minimalismul în filme, el creând povești credibile cu personaje care se simt reale, în detrimentul poveștilor holywoodiene standard. În acest film din 91, la fel cum o va face și în Coffee and Cigarettes peste mai bine de 10 ani, el își lasă personajele libere să își spună propriile povești, în cinci segmente care în afară de locație – interiorul unui taxi, nu au nimic altceva în comun.
Primul segment se petrece în Los Angeles, unde o agentă elegantă, încearcă să convingă o tânără taximetristă să încerce o carieră în filme. În New York, un pasager de culoare preia șofatul taxiului de la un german în vârstă, aflat la prima lui zi de servici, învățându-l pe acesta tainele orașului. În Paris, un taximetrist din Coasta de Fildeș dă afară din mașină doi diplomați africani intoxicați, pentru a lua o tânără oarbă extrem de acidă. În Roma, un șofer insistă să își spovedească păcatele sexuale unui preot care suferă un atac de cord, iar în Helsinki, aproape de un răsărit de soare extrem de friguros, pasagerii și șoferul intră într-o competiție pentru a vedea care din ei are cea mai tristă poveste.
Toate interacțiunile sunt cât se poate de naturale și nimic nu se simte predeterminat. Agenta nu o va convinge pe tânăra taximetristă să devină actriță, pentru că viața ei este bună așa cum este ea acum și oricum sunt destule tipe ce doresc acest lucru. Taximetristul negru parizian devine în mod credibil fascinat de pasagera oarbă și dacă segmentul italian este o comedie absurdă specifică clovnului Benini, nu la fel putem spune și despre călătoria din Helsinki, una extrem de tristă și sobră, prin poveștile care sunt schimbate în timpul ei.
Însă noi ca spectatori nu putem decât să fim prinși în aceste conversații, aceste frânturi din timp, încadrate perfect de muzica lui Tom Waits, care modelează aceeași piesă în funcție de locația în care ne aflăm. Night on Earth este tipul de film care te va prinde dacă îi permiți, un film care își permite să contemplezi noaptea, cum aceasta este la fel oriunde te-ai afla în lume, și cum face ea ca oamenii să se deschidă, să fie vulnerabili.
No Comments