Mai avem de așteptat o săptămână până să aflăm câștigătorii din acest an ai prestigioaselor premii. După turul de forță în materie de plictis întrerupt doar de, posibil, cel mai rușinos moment din istoria acestei gale, suntem curioși de ce ne rezervă anul acesta. Știm că Holywoodul este controlat cu o mână de fier de curentul woke liberal, drept dovadă și criteriile incluzioniste, nu meritorii, de selecție a filmelor, dar trebuie să mărturisesc că nu mă așteptam ca anul acesta să aibă atât de multe filme vizionabile, ba chiar mai mult, entertaining în sensul de atracții la box-office. Să mirosim oare un vânt al schimbării? Nu putem decât spera.
Există însă și o sumedenie de nominalizări surpriză, poate nici una mai incredibilă decât apariția printre nominalizări pe efectiv ultima sută de metri a actriței Andrea Riseborough, care a reușit acest lucru într-un mod unic, cu zero campanie publicitară și exclusiv printr-o campanie de guerillă concentrată, ce a constat într-o puternică promovare orală sau prin social media din partea a multor nume cunoscute din industrie. Dar nu putem vorbi de surprize fără să ne minunăm la cele 11 nominalizări obținute de „Everything Everywhere All at Once„, o surpriză imensă având în vedere bizareria filmului în sine. Ca de obicei, nu toate surprizele s-au dovedit a fi pozitive, existând câteva omisiuni pe listele finale, cum ar fi explozivul „RRR” sau senzaționalul „Decision to Leave”, ambele neincluse de țările lor de proveniență pe listele de participare. Desemnarea, printre omisiuni se mai află și câteva titluri Oscar-bait precum „The Woman King”, „Babylon”, „She Said”și „Amsterdam” precum și femeile în general de pe lista de cei mai buni regizori.
Nominalizări
Cel mai bun film:
„All Quiet on the Western Front„,
„Avatar: The Way of Water„,
„The Banshees of Inisherin„,
„Elvis„,
„Everything Everywhere All at Once„,
„The Fabelmans„,
„Tar”,
“Top Gun: Maverick” ,
„Triangle of Sadness”,
„Women Talking”
Predicție: Hollywoodul adoră filmele despre filme, iar când o astfel de producție film spune despre cum cel mai mare regizor contemporan s-a apucat de făcut filme și prezintă procesul creativ al acestuia, atunci mă gândesc sincer că Spielberg va câștiga ceva, doar că încă nu știu ce. Mai avem splendidul „The Banshees of Inisherin”, excitantul „Top Gun: Maverick” care a cărat în spate de unul singur box-office-ul de anul trecut. Dar de departe cel mai original și mai curajos film al anului este fără îndoială „Everything…”, lucru confirmnat și de multele premii obținute în tot acest sezon.
Cel mai bun regizor:
Martin McDonagh (“The Banshees of Inisherin”),
Daniel Kwan, Daniel Scheinert (“Everything Everywhere All at Once”),
Steven Spielberg (“The Fabelmans”),
Todd Field (“Tár”),
Ruben Östlund (“Triangle of Sadness”)
Predicție: Așa cum ziceam, îmi este foarte ușor să îl văd pe Steven Spielberg câștigând acest premiu, mai ales când te gândești despre ce e filmul său și iei în considerare faptul că acesta a câștigat doar două premii Oscar pe parcursul întregii sale cariere. Dar recentul premiu venit din partea Ghildei Regizorilor, precum și întregul val de suport și simpatie de care s-a bucurat „Everything”, mă face să înclin balanța spre producția unică a celor doi Daniel.
Cea mai bună actriţă:
Cate Blanchett (“Tár”),
Ana de Armas (“Blonde”),
Andrea Riseborough (“To Leslie”),
Michelle Williams (“The Fabelmans”),
Michelle Yeoh (“Everything Everywhere All at Once”)
Predicție: Absolut toată lumea o dă câștigătoare pe Blanchett la această categorie dar, pe principiul că ea deja mai are premii luate și cum Michelle Yeoh a făcut în „Everything…” rolul vieții ei, care a încununat o carieră absolut fenomenală, o să înclin balanța spre aceasta din urmă.
Cel mai bun actor:
Austin Butler (“Elvis”),
Colin Farrell (“The Banshees of Inisherin”),
Brendan Fraser (“The Whale”),
Paul Mescal (“Aftersun”),
Bill Nighy (“Living”)
Predicție: O categorie deosebit de strânsă, și una din cele mai greu de prezis. Cu toate că Farrell face un career best în „Banshees” iar Butler este magnific în „Elvis”, pentru mine Brendan Fraser are cele mai mari atuuri ca să câștige premiul în acest an. Nu doar că face un rol absolut devastator sub bagheta lui Aronofsky în „The Whale”, dar are în spate și acea poveste de revenire greu de ignorat de membrii Academiei, pentru că, de ce să nu recunoaștem, tuturor ne place o poveste de revenire. Ah și valul imens de simpatie care efectiv îl cară în brațe spre acest trofeu.
Cea mai bună actriţă în rol secundar:
Angela Bassett, „Black Panther: Wakanda Forever„,
Hong Chau, „The Whale”,
Kerry Condon, „The Banshees of Inisherin”,
Jamie Lee Curtis, „Everything Everywhere All at Once”,
Stephanie Hsu, „Everything Everywhere All at Once”
Predicție: Academia s-a băgat singură în gura wokiștilor atunci când nu au inclus mai mulți actori și actrițe de culoare în acest an așa că din punctul meu de vedere, soluția este simplă – dă-i acest premiu lui Basset, mai ales că ea face un rol memorabil ca mamă devastată de pierderea familiei sale. Nu doar că ar mai calma spiritele dar ar și fi primul membru din universul cinematografic Marvel care ar obține un premiu de asemenea calibru pentru actorie. Doar că și aici, competiția este acerbă, cu Hong Chau care îl completează de minune pe Fraser în „The Whale”, Kerry Condon care efectiv reprezintă liantul care menține ordinea în tot firul narativ din „Banshees”, Stephanie Hsu și recent încununata cu premiul SAG, Jamie Lee Curtis, ambele nominalizate pentru excelenta lor prestație din „Everything…”. Nu m-ar mira ca oricare dintre cele enumerate să ia acasă acest premiu, dar totuși, cred că Academia va juca la sigur cu Bassett.
Cel mai bun actor în rol secundar:
Brendan Gleeson, „The Banshees of Inisherin”,
Brian Tyree Henry, „Causeway”,
Judd Hirsch, „The Fabelmans”,
Barry Keoghan, „The Banshees of Inisherin”,
Ke Huy Quan, „Everything Everywhere All at Once”
Predicție: Chiar dacă Gleeson și într-o mai mică măsură Keoghan, merită să primească acest premiu, ne confruntăm și în această categoria cu o poveste de revenire incredibilă, suprapusă unui rol extrem de îndrăzneț și bine făcut de Ke Huy Quan în același „Everything…” așa că această categorie este una cu un câștigător clar.
Cel mai bun lungmetraj internaţional:
„Argentina, 1985” (Argentina),
„Close” (Belgia),
„All Quiet on the Western Front” (Germania),
„The Quiet Girl” (Irlanda),
„EO” (Polonia)
Predicție: Ar fi meritat să câștige „Decision to Leave” cu a sa poveste thriller/romance senzuală. Ar fi meritat să câștige „RRR” pentru flerul și inima sa. Dar din păcate, nici unul nu a fost nominalizat, așa că cel mai sigur o să câștige „All Quiet…”.
Cel mai bun scenariu original:
“The Banshees of Inisherin” (Searchlight Pictures),
“Everything Everywhere All at Once” (A24),
“The Fabelmans” (Universal Pictures),
”Tár” (Focus Features),
“Triangle of Sadness” (Neon),
“An Irish Goodbye” (Floodlight Pictures)
Cel mai bun scenariu adaptat:
“All Quiet on the Western Front” (Netflix),
“Glass Onion: A Knives Out Mystery” (Netflix),
“Living” (Sony Pictures Classics),
“Top Gun: Maverick” (Paramount Pictures),
“Women Talking” (MGM/United Artists Releasing)
Cel mai bun lungmetraj de animaţie:
“Guillermo del Toro’s Pinocchio” (Netflix),
“Marcel the Shell With Shoes On” (A24),
“Puss in Boots: The Last Wish” (DreamWorks Animation),
“The Sea Beast” (Netflix),
“Turning Red” (Pixar)
Cel mai bun lungmetraj documentar:
“All That Breathes” (HBO Documentary Films),
“All the Beauty and the Bloodshed” (Neon),
“Fire of Love” (National Geographic Documentary Films/Neon),
“A House Made of Splinters”,
“Navalny” (CNN/Warner Bros.)
Cea mai bună imagine:
„All Quiet on the Western Front”,
„Bardo”,
„Elvis”,
„Empire of Light”,
„Tár”
Cel mai bun montaj:
“The Banshees of Inisherin” (Searchlight Pictures),
“Elvis” (Warner Bros.),
“Everything Everywhere All at Once” (A24),
“Tár”,
“Top Gun: Maverick” (Paramount)
Cel mai bun sunet:
„All Quiet on the Western Front”,
„Avatar: The Way of Water”,
„The Batman„,
„Elvis”,
„Top Gun: Maverick”
Cele mai bune efecte vizuale:
„All Quiet on the Western Front”,
„Avatar: The Way of Water”,
„The Batman”,
„Black Panther: Wakanda Forever”,
„Top Gun: Maverick”
Cel mai bun machiaj şi coafură:
„All Quiet on the Western Front”,
„The Batman”,
„Black Panther: Wakanda Forever”,
„Elvis”,
„The Whale”
Cele mai bune costume:
„Babylon”,
„Black Panther: Wakanda Forever”,
„Elvis”,
„Everything Everywhere All at Once”,
„Mrs. Harris Goes to Paris”
Cea mai bună coloană sonoră:
„All Quiet on the Western Front”,
„Babylon”,
„The Banshees of Inisherin”,
„Everything Everywhere All at Once”,
„The Fabelmans”
Cel mai bun cântec original:
“Applause” from “Tell It Like a Woman”,
“Hold My Hand” from “Top Gun: Maverick”,
“Lift Me Up” from “Black Panther: Wakanda Forever”,
“Naatu Naatu” from “RRR”,
“This Is a Life” from “Everything Everywhere All at Once”
Predicție: Dacă nu va câștiga „Naatu Naatu” nu există deloc dreptate în lumea asta.
Cel mai bun design de producţie:
„All Quiet on the Western Front”,
„Avatar: The Way of Water”,
„Babylon”,
„Elvis”,
„The Fabelmans”
Cel mai bun scurtmetraj live-action:
„An Irish Goodbye”,
„Ivalu”, „
”Le Pupille”,
„Night Ride”,
„The Red Suitcase”
Cel mai bun scurtmetraj de animaţie:
„The Boy, the Mole, the Fox and the Horse”,
„The Flying Sailor”,
„Ice Merchants”,
„My Year of Dicks”,
„An Ostrich Told Me the World Is Fake and I Think I Believe It”
Cel mai bun scurtmetraj documentar:
„The Elephant Whisperers”,
„Haulout”,
„How Do You Measure a Year?”,
„The Martha Mitchell Effect”,
„Stranger at the Gate”
No Comments